top of page

Custo trends voor 2024















Magazines vallen onder de noemer content marketing. Facebook, TikTok, Instagram, magazines: het zijn allemaal neven en nichten.

De vakvereniging Custo voor content marketing organiseerde een rondvraag bij de leden en verzamelde de ongezouten mening van specialisten, onder andere yours truly. Het resultaat: geen vlot lezende promotekst, maar een gecondenseerde brok vakliteratuur. Gedegen vakinformatie mag dat zijn. Mocht je toch de korte versie willen: dit zijn enkele belangrijke trends volgens de specialisten.


Trend van het jaar: de doe-het-zelver

1. Dé trend van het jaar: 'dat doe ik zelf wel'. Specialisten en gespecialiseerde bureaus worden opzij geschoven en de klanten nemen over. Dat geldt ook voor de magazines, met onvermijdelijk en onmiddellijk een kwaliteitsdaling tot gevolg.


2. Die andere trend van het jaar: artificiële intelligentie. We moeten AI in de gaten houden maar de specialisten zijn niet onder de indruk van de huidige kwaliteit. Bert Goessens (Bold & Pepper) verwoordt het mooi: “Kiezen we voor de snelle berg kunstmatige – met de nadruk op matige – content, of gaan we voor kwaliteit met een menselijke invalshoek? Wie heeft deepfakes nodig als je echte mensen het woord kan geven?’


3. Duurzaamheidscommunicatie. Een 25-letterwoord en dus zo on-sexy als het maar kan zijn. Maar (even ademhalen) duurzaamheidscommunicatie wint duidelijk aan belang. Voor Bart Lombaerts (SPYKE) wordt het zelfs dé trend van 2024: "Misschien niet omdat bedrijven dat willen, vooral omdat ze moeten."







コメント


Image by Jonah Pettrich

Dank je wel

om hier te wezen

Wil je op de hoogte blijven van wat hier gebeurt? Elke maand sturen we een mail met een overzicht van de recente blogs. Schrijf je hieronder in. Zo mis je niks. Gratis!

Mail me maandelijks een overzicht van de nieuwste berichten!

Dank je wel!

bottom of page