Creëer buzz. Soho style.
Hoe creëer je buzz over je nieuwste editie? Drie tips van pro’s uit New York: de jongens van Soho News International mikken schaamteloos op je nieuwsgierigheid.
Hoe creëer je buzz over je nieuwste editie? Drie tips van pro’s uit New York: de jongens van Soho News International mikken schaamteloos op je nieuwsgierigheid.
Wat doet een mens als het regent in New York? In een barista op de hoek binnenlopen. Mensjes kijken en met een latté de New York Times lezen, tot de bui overwaait. Dat waren zalige tijden, maar ze zijn verdwenen.
Papieren kranten zijn hier in Manhattan dood. De krantenkiosken verkopen geen kranten maar frisdrank. De magazinewinkels met honderden titels zijn bijna allemaal vervangen door vape-shops. Bijna allemaal. Eén held houdt zich recht: Soho News International, voor de magazine-lovers. (by the way, ook een website waar je obscure covers kan vinden)
Waarom vertel ik hier over magazinewinkels? Ze vechten om de aandacht van hun lezers, die elk moment van de dag aangesproken worden door hun gsm, hun socials, hun what’s-appen. Herkenbaar?
Het is een zeer herkenbare uitdaging voor elke magazinemaker. Als geen ander weten deze shops een buzz te creëren rond nieuwe edities die in hun rekken liggen. En daar zitten lessen in voor magazinemakers.
1. covers zijn aandachtstrekkers
Een nieuwe editie op komst? Kondig ze vooraf aan op al je digitale kanalen. Dat is niet zo moeilijk, want covers zijn per definitie aandachtstrekkers. Je kan nog sneller wezen dan de jongens van Soho News International. Ligt je magazine bij de drukker? Zet nu al een covertje in een bericht, send, klaar!
2. herhaling werkt
Heb je een plek waar je magazine kan uitgestald worden? Zet dan niet oude magazines in de etalage. Vul je magazinestand met éénzelfde cover. Aandacht gegarandeerd. Bij voorbijgangers én online.
3. filmpje!
Het klinkt misschien een beetje tegenstrijdig, maar magazines laten zich makkelijk verfilmen. Zet er een muziekje achter, post het filmpje op je socials en je nieuw magazine spat uit de gsm’s van de doelgroep.
Elke maand het nieuwste nieuws uit bladenland in je inbox.
Simpel om je in te schrijven. Simpel om je uit te schrijven. En gratis.