Als Pulizzi het zegt
De Amerikaan Joe Pulizzi, de immer guitige keizer van de content marketing, heeft zijn voorspellingen voor het volgende jaar neergeschreven. En dat is altijd weer de oortjes spitsen. Zijn belangrijkste voorspelling? De revival van de magazines.
“Minstens drie grote merken zullen een magazine lanceren. Ze kiezen voor minstens een kwartaalblad en verzenden het via de post.”
Als de grote jongens starten, zullen de kleinere volgen. Dat zal van 2024 een prima bladenjaar maken.
Aan de andere kant van het spectrum krijgen podcasts het lastig (en da's een opvallende voorspelling, want Pulizzi is een zeer actief podcaster) en hij voorspelt bij de podcasters een verschuiving van hun audio-medium naar geschreven nieuwsbrieven. *
AI for president in 2028
We kunnen natuurlijk niet om dé trend van 2023 heen. Welke richting zal artificiële intelligentie uitgaan? Pulizzi en zijn compaan en digital marketeer Robert Rose zien AI verder groeien.
Volgens Robert Rose blijft AI in het nieuws in 2024, maar niet als vervanger voor tekstschrijvers: “Artificiële Intelligentie blijft een item, maar niet als motor om content te creëren. Het zal ingezet worden om klanten te begeleiden (hoe kan ik helpen?, toegang tot informatie) en in ‘converserende advertenties’, waar AI-bots met klanten in gesprek gaan.”
Volgens Joe Pulizzi zal AI wel degelijk content creëren. Hij ziet nieuwswebsites opstarten die volledig ingevuld worden door artificiële Intelligentie: “In 2024 zullen nieuwskanalen opduiken die aangedreven worden door artificiële intelligentie. En in 2028 zal een AI zich kandidaat stellen voor het presidentschap van de Verenigde staten.”
De volledige lijst van hun voorspellingen vind je hier.
Als je het duo over hun voorspellingen wil horen in hun eigen podcast, kan je hier terecht. Kleine waarschuwing: de eerste tien minuten palaveren de heren over Amerikaanse sportploegen, maar dat nemen de fans zoals ik er graag bij. Gewoon doorspoelen.
* even geheel terzijde en nu het volgens Pulizzi een trend wordt, heb jij al een abo op onze nieuwsbrief?
Comments