Gerommel bij weekend bladen
Ruth Goossens trekt de deur achter zich dicht. Zij was hoofdredactrice van Knack Weekend sinds 2016.
Ook An Bogaerts, hoofdredactrice van Trends Style, verlaat Roularta.
Bronnen dicht bij de redactie wijzen naar de onrealistische doelstellingen die opgelegd worden. De oude gloriën Knack en Trends zoeken nog altijd naar een antwoord op de krimpende inkomsten. Tevergeefs. Weg sfeer.
'We hebben dringend versterking nodig.'
Bij Sabato, het weekendmagazine van de Tijd, zien we het tegenovergestelde. Daar wordt de redactionele ploeg uitgebreid.
Gerda Ackaert, hoofdredactrice Sabato: “Ons magazine is zestien jaar geworden en blijft sinds dag één groeien. Nooit eerder hadden we zoveel edities, zoveel pagina’s én intussen ook een digitale poot met Sabato.be. Dat komt met een keerzijde. Ons team heeft versterking nodig om te blijven groeien, zowel vaste mensen als freelancers. En ik ben blij – en opgelucht – dat die versterking er komt.”
Die komt er ondermeer in de persoon van… (de hierboven genoemde) An Bogaerts.
An Bogaerts wordt de nieuwe hoofdredactrice en zal het redactionele team aansturen. Een terugkeer naar een jeugdliefde: “Ik was erbij toen de allereerste Sabato in druk ging en heb als freelancer jarenlang met veel plezier voor het magazine geschreven.”
Gerda Ackaert vormt met haar een tandem. Als creative director ligt haar focus op de langetermijn met nieuwe concepten, extensies en het uitbouwen van de brand Sabato.
Naschrift. Eén dag na deze blogpost maakt Roularta een derde vertrek bekend. Niels Famaey wordt ontslagen. De redacties van Knack en Trends wijzen intern met de vinger naar Famaey als oorzaak van de verslechterde werksfeer.
Zijn job als verantwoordelijke voor News & Business (waaronder Knack en Trends) wordt nu doorgeschoven naar Karen Hellemans. Ze krijgt dit pakket bovenop haar eigen job als uitgever van Women Brands (waaronder Libelle en Flair).
Karen Hellemans wordt zo een super-uitgever binnen Roularta, met alle magazinemerken van de Roularta Media Group onder haar hoede.
Kommentarer